Jeremy Clarkson’s Who Wants to Be a Millionaire to end after Meghan Markle controversy

Jeremy Clarkson’s Who Wants To Be A Millionaire? has been cancelled by ITV.

Last year, Clarkson’s future on the show was called into question intense backlash to a column he wrote in The Sun about Meghan Markle, where the former Top Gear host said he hated the Duchess of Sussex on a “cellular level”.

Following a huge backlash, Clarkson apologised and later said that he had reached out to the Duke and Duchess of Sussex over the article. However, Harry and Meghan issued their own statement claiming that Clarkson had only apologised to Harry.

At the time, ITV said that Clarkson would remain as the host of Who Wants To Be A Millionaire?, a role he took on in 2018, “for the moment”.

Production is currently underway on the series, but it has now been announced that the forthcoming series will be his last.

ITV chief executive Carolyn McCall said the channel had “no future commitments” with Clarkson, telling Variety: “We have a contract. We’re contracted to this [season], so we will do that.

“And then we have no future commitments. And we haven’t made any statements about that.”

One month after Clarkson’s column was published, reports emerged claiming that Amazon had “cut ties” with the presenter. He currently appears in The Grand Tour and Clarkson’s Farm on the Prime Video streaming service.

In the article, published 16 December, Clarkson wrote that he eaglerly anticipated the day Meghan would be made to parade naked through Britain while crowds chanted “shame” and threw “excrement” at her.

Clarkson will not return to ‘Who Wants To Be A Millionaire?’ (Press Association)
Clarkson will not return to ‘Who Wants To Be A Millionaire?’ (Press Association)

The newspaper article was widely condemned by several celebrities and public figures, including Carol Vorderman, John Bishop, and his own daughter Emily Clarkson.

Clarkson later apologised for the column, describing his language as “disgraceful” and saying he was “profoundly sorry”. The Sun also apologised and said it regretted the publication of the column, which was removed online.

In February, it was announced that the column is being investigated by press regulator Ipso after they received more than 25,000 complaints about the piece.

This is a breaking news story – more information to follow..